Edwards Global Services to franczyzodawca o amerykańskich korzeniach i międzynarodowym doświadczeniu. Obecnie szuka nad Wisłą franczyzobiorców dla pięciu swoich konceptów gastronomicznych: Denny’s, Arby’s, Lawery’s, PJ’s Coffee of New Orleans, Titled Kilt. Inwestycje należy liczyć w milionach dolarów.

Denny’s jest siecią restauracji z kuchnią amerykańską. Liczy 2150 lokali w Stanach Zjednoczonych i 13 innych krajach. Polski franczyzobiorca otrzyma wyłączność na krajowym rynku, w zamian za zobowiązanie do otwarcia określonej liczby restauracji.

Koszt uruchomienia lokalu to 1 mln dol. Do wyboru są trzy formaty. Mały Denny’s przeznaczony jest dla food courtów, lotnisk, dworców, uniwersytetów. Format pełnowymiarowy powstał z myślą o samodzielnych budynkach. Z kolei koncept Denny’s w podróży został zaplanowany z myślą o lokalizacjach przy autostradach i węzłach komunikacyjnych.

Partner powinien dysponować na starcie kapitałem wystarczającym na inwestycję przynajmniej w pięć restauracji. Miesięczna opłata na rzecz franczyzobiorcy to 5,25 proc. od obrotu. Na marketing należy przeznaczyć 3,75 proc.

Arby’s to natomiast bary kanapkowe znane w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, krajach Środkowego Wschodu. Sieć liczy 3,4 tys. punktów. W USA otwarcie lokalu wiąże się z inwestycją od 350 tys. do 2,5 mln dol. Franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem umożliwiającym mu uruchomienie przynajmniej 10 barów w ciągu pięciu lat. Opłata wstępna wynosi 10 tys. dol. od każdego punktu. Opłata bieżąca to 4,25 proc. przychodów ze sprzedaży. Franczyzobiorca będzie też zobowiązany do odprowadzania przynajmniej 3,75 proc. obrotów na marketing sieciowy.

Restauracje Lawry’s to lokale z segmentu premium, z wyszukanym menu, serwowanym przez kelnerów na srebrnych tacach. Działają w US, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, na Tajwanie i w Chinach. Szacowany koszt inwestycji sięga minimum 4 mln dol. Miesięcznie na opłatę franczyzową należy przeznaczyć 5 proc. od obrotu lokalu. Kolejne 0,25 proc. będzie wpłacane na fundusz marketingowy.

PJ’s Coffee of New Orleans tworzą kawiarnie, w których oprócz kawy na ciepło i zimno można też kupić m.in. desery, przekaski, zupy. Obecnie sieć liczy 65 lokali w Stanach Zjednoczonych. Kawiarnie można otwierać w trzech formatach: w wersji mobilnej, jako małą kawiarnię typu kioskowego (wielkosci 30 mkw) lub pełnowymioarowy lokal (wielkości ok. 150 mkw). Licencjodawca szuka w Polsce masterfranczyzobiorcy, który powinien dysponować kapitałem wielkości około 2 mln dol. Kwota pozwola na uruchomienie pięciu pełnometrażowych kawiarni.

Titled Kilt to marka gastronomiczna w postaci pubów sportowych. Przyjęły się już na amerykańskim i kanadyjskim rynku, gdzie funkcjonuje ich ponad 100. Inwestycja w pub to min. 1 mln dol. Standardowa licencja obejmuje otwarcie pięciu lokali. Miesięczne opłaty wynoszą 6 proc. od ich obrotu.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA