W I kwartale 2017 r. wzrosła frekwencja i średnia cena za pokój w hotelach Orbisu. Zwiększyły się również przychody grupy, która zamierza skupić się na dalszych inwestycjach.

W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2017 r. Orbis odnotował 11,15 mln zł straty netto. To o 17 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., gdy strata wyniosła 13,44 mln zł. Ze względu na sezonowość turystyki pierwszy kwartał roku zawsze jest słaby dla branży hotelarskiej – zwraca uwagę spółka.

Przychody Orbisu wzrosły natomiast o 7,6 proc. i ukształtowały się na poziomie 266 mln zł. Przełożyło się to na wzrost EBITDA (wynik operacyjny bez kosztów wynajmu nieruchomości, amortyzacji, wpływu zdarzeń jednorazowych, wyniku na działalności finansowej i podatku) sięgający 10,7 proc. Z kolei zysk EBITDA wyniósł 38,1 mln zł i był prawie o połowę (43,6 proc.) wyższy w ujęciu rocznym.

Według Orbisu, wyniki finansowe za cały 2016 r. były rekordowo wysokie i grupa spodziewa się, że trend ten się utrzyma. Zamierza realizować wdrożoną trzy lata temu strategię. Istotnym jej elementem jest optymalizacja portfela hoteli. Grupa skupia się na wysoko rentownych projektach i obserwuje rynek w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.

– Strategia jest oparta na trzech filarach. Pierwszym są wyniki, w ramach których chcemy podnosić średnią stawkę za pokój, zmieniając statystyczny profil klienta. To bardzo ważny warunek, który musimy spełnić, żeby osiągać trwały wzrost, czyli cel naszej strategii. Bardzo istotna jest też część gastronomiczna, która ma coraz większe znaczenie i pozwala nam na dywersyfikację przychodów, ponieważ nie podlega tym samym wahaniom sezonowym, co tradycyjny biznes hotelowy. Ponadto, jak zawsze stawiamy na jakość i satysfakcję gości – mówi Gilles Clavie. prezes zarządu Orbis S.A.

Grupa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej obiekty działają w 16 państwach pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Strategicznym inwestorem Orbisu jest francuska grupa Accor, do której należą wszystkie marki. Z końcem marca 2017 r. sieć Orbisu składała się ze 116 hoteli dysponujących ponad 19,7 tys. pokoi, z czego większość (ok. 70 hoteli) działa na polskim rynku.

Oprac. ŁG

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA