Promocja piw w sieciach handlowych wzrosła w porównaniu do I kwartału 2018 r. o 19 proc. Zdecydowanie najbardziej w górę poszły piwa bezalkoholowe – aż o 90 proc. Na drugim miejscu znalazły się piwa smakowe – ich udział w promocyjnych gazetkach zwiększył się o 57 proc. Trzecią pozycję w zestawieniu zajęły piwa ciemne ze zwyżką 47 proc. Na samym końcu tabeli jest jasne piwo z wynikiem zaledwie 8 proc.

Analizując konkretne formaty handlowe, najwięcej promocji piw bezalkoholowych przybyło w hipermarketach – o 193 proc. Widoczny wzrost zaobserwowano w hurtowniach – 131 proc, a także w sieciach typu cash&carry – 93 proc.

Największy przyrost promocji piwa smakowego zanotowano w sieciach convenience – aż o 191 proc. W tym kanale stanowią one jedną z ważniejszych kategorii. Wpływa na to fakt, że Polacy coraz częściej sięgają po droższe i lepszej jakości trunki o unikalnych smakach.

Najwięcej promocji piw ciemnych przybyło w sieciach convenience – o 155 proc. W hipermarketach wzrost wyniósł 76 proc. To podobna sytuacja, jak w przypadku piw smakowych. Może wynikać z tego, że piwa ciemne często są postrzegane przez konsumentów jako trunki o unikalnym smaku – oceniają eksperci Instytutu Badawczego ABR Sesta.

Przyrost promocji piwa jasnego widać w hipermarketach – o 55 proc., w sieciach convenience – o 21 proc., a następnie w sklepach cash & carry – o 3 proc. Aktywność promocyjna zmniejszyła się w dyskontach – o 18 proc., w supermarketach – o 11 proc., jak również w hurtowniach – o 10 proc. Według ekspertów, wzrosty są odzwierciedleniem faktu, że piwo jasne ciągle jest najpopularniejsze wśród Polaków. Natomiast spadki pokazują, że spora część konsumentów odwraca się od tego trunku na rzecz innych segmentów piw.

Red. (źródło: finanse.wp.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA