Alior Bank [CPS] PL

Aż 41 proc. Polaków wyraża zainteresowanie wspieraniem projektów crowdfundingowych w przyszłości, mimo iż obecnie tylko co dziesiąty badany deklaruje rzeczywiste zaangażowanie w tego typu akcje – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Crowdfunding to społeczna zbiórka pieniędzy na realizację projektów kulturalnych, społecznych czy biznesowych. Sponsorami takich akcji są członkowie społeczności, przyjaciele pomysłodawców, a także wszyscy zainteresowani chcący wesprzeć twórców projektów. Wysokość wpłat jest zależna od indywidualnych decyzji finansujących. Najczęściej w zbiórkach bierze udział bardzo dużo osób, które wpłacają małe kwoty.

Z crowdfundingu korzystają coraz częściej firmy inwestujące na rynku gastronomicznym. Z tej formy finansowanie skorzystała np. Kiełba w Gębie, która – aby przyspieszyć ogólnopolski rozwój – pozyskała 400 tys. zł poprzez sprzedaż swoich akcji na platformie equity crowdfundingowej. Pomysł zdecydowało się poprzeć ponad 180 udziałowców, którzy wpłacili swoje pieniądze. Zostali oni współwłaścicielami sieci grill barów Kiełba w Gębie, uzyskując dodatkowe bonusy, jak np. zniżki na zamówienia w sieci.

Z deklaracji Polaków wynika, że odsetek osób, które będą przekazywać pieniądze na akcje crowdfundingowe może się zwiększyć nawet o 30 punktów procentowych. Obecnie 11 proc. badanych deklaruje swój udział w podobnych przedsięwzięciach.

Red. (źródło: ARC Rynek i Opinia)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA