Polski rynek handlu artykułami spożywczymi znalazł się w punkcie zwrotnym w 2016 r., charakteryzującym się powrotem inflacji artykułów żywnościowych oraz znaczącym pobudzeniem konsumpcji dzięki wprowadzeniu programu Rodzina 500 plus. Od tamtego momentu dynamika utrzymuje się na poziomie powyżej 4 proc. i nie zmieni tego nawet wprowadzenie zakazu handlu w niedziele – wynika z raportu firmy PMR.
Mimo to, tylko nieliczni, znaczący gracze korzystają z dobrej koniunktury. Dla wielu średniej wielkości detalistów ostatnie lata były także ostatnimi na rynku – można wymienić m.in. upadłe sieci Alma i MarcPol oraz przejęte przez Eurocash Delikatesy Centrum i Milę.
Nowych właścicieli zyskały m.in. Żabka i Stokrotka, a wśród graczy którzy mają problemy wymienia się m.in. sieci Małpka oraz Piotr i Paweł, a także właściciela sieci Spar i Słoneczko, firmę Bać-Pol. Niewątpliwie kolejne lata będą okresem przyspieszonej konsolidacji rynku.
Red. (źródło: PMR)