Transakcja ma umożliwić Coca Coli wprowadzenie szerszej gamy produktów opartych na kawie, które byłyby dostępne w sklepach spożywczych. Podobne ruchy na rynku zapowiedziała konkurencja, m.in. sieć kawiarni Starbucks, która podpisała umowę licencyjną ze szwajcarskim koncernem Nestle.
Sfinalizowanie umowy planowane jest na pierwsze półrocze 2019 r., ale będzie zależne od uzyskania niezbędnych zgód od regulatorów rynku. Decyzja o sprzedaży sieci Costa Coffee kończy 23-letni okres zarządzania marką przez koncern Whitbread, który zakupił ją w 1995 r. za 19 mln funtów w momencie, gdy sieć liczyła 39 lokali.
Costa Coffee powstała w 1971 r. w Londynie, z inicjatywy dwóch braci pochodzących z Włoch – Sergio i Bruno Costa. Obecnie jest liderem na rynku w Wielkiej Brytanii i drugą największą siecią kawiarni na świecie. Prowadzi ponad 2,4 tys. lokali w Wielkiej Brytanii oraz 1,4 tys. w 31 innych krajach, w tym w Polsce. Jednocześnie spółka Costa Express zarządza ponad 8,2 tys. maszyn sprzedających kawę, m.in. na stacjach benzynowych.
Red.