Sprzedaż jogurtów pitnych – BIO, czy bez laktozy?

Sprzedaż jogurtów pitnych w sklepach małoformatowych i w supermarketach wykazuje w 2019 r. trend rosnący. W mniejszych sklepach wzrost wartościowy sprzedaży w br.  w stosunku do ub.r. wynosi blisko 16%, w supermarketach wzrost jest niższy – 10%.

Wzrosty wynikają z rosnącej liczby transakcji zakupu, a także z powodu wyższych cen za opakowanie. Sprzedaż jogurtów pitnych podlega znacznym wahaniom sezonowym, konsumenci częściej sięgają po butelki pet z mlecznym napojem (opakowania kartonowe cieszą się mniejszym zainteresowaniem) w miesiącach wiosenno-letnich, rzadziej w okresie jesienno-zimowym.

Blisko 80% sklepów małoformatowych posiada w swojej ofercie jogurty pitne, średnio w pojedynczej  placówce konsument może wybierać spośród 9 różnych odmian. W przypadku supermarketów jogurty pitne znajdują się w każdym sklepie z tego formatu, a na półce znajduje się średnio aż 34 różnych produktów tej kategorii. Najczęściej występują one w opakowaniach o pojemności od 300 do 400 ml.

Najbardziej popularne smaki to truskawkowy oraz mieszanki owoców leśnych, ale producenci rozszerzają gamę produktową o nowości najczęściej bazujące na owocach egzotycznych (mango, marakuja, kiwi).

W sprzedaży znajdują się jogurty kierowane do wybranych grup klienckich, przykładowo firma Bakoma produkuje serię przeznaczoną wyłącznie dla mężczyzn i wyłącznie dla kobiet (Bakoma Men, Bakoma Women).

Segment wpisuje się też w popularyzację trendu zdrowego trybu życia, na półkach znajdziemy produkty oznaczone jako BIO, czy bez laktozy. Wachlarz produktowy tej kategorii wzbogacają w tym roku również jogurty pitne typu islandzkiego skyr, produkowane w Polsce m.in. przez firmę OSM Piątnica (charakteryzują się wysoką zawartością białka i 0% tłuszczu).

Za prawie połowę sprzedaży wartościowej jogurtów pitnych w obu kanałach dystrybucji odpowiada jeden producent – firma Danone z markami Activia, Ale Pitny, Gratka. Pozostali liczący się gracze rynkowi to Bakoma, SM Mlekpol, Lactalis, OSM Piątnica. Warto odnotować niski udział wartościowy sprzedaży jogurtów pitnych pod markami własnymi (private label) w mniejszych sklepach (poniżej 1%) i umiarkowany patrząc przez pryzmat innych kategorii mlecznych w supermarketach (ok 5%).

W sklepach małoformatowych do 300 mkw. jogurty pitne osiągają szczyty sprzedażowe w godzinach porannych (ok. 25% transakcji odbywa się w godzinach 7-9) w zwykłe dni tygodnia (poniedziałek-piątek).

W supermarketach rozkład sprzedaży kształtuje się odmiennie, rozkłada się równomiernie w godzinach 9-19, a szczyt sprzedażowy osiąga w sobotę podczas większych rodzinnych zakupów (ponad 20% transakcji).

Do koszyków z jogurtami pitnymi najczęściej trafiają inne produkty mleczne (mleko, jogurty, serki), ale również różnego rodzaju napoje, czy słodycze.

Red. (źródło: CMR)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź w kontakcie

Van Delivery, Pallet, Truck Delivery (FTL/LTL), Bulk Items'

Najnowsze

Więcej na ten temat