Trendy na polskich talerzach. Co zamawiają Polacy?

Niekwestionowanym królem polskich stołów jest burger z serem, najczęściej występujący w towarzystwie frytek. Trendy na polskich talerzach zbadała firma Uber Eats. Przeanalizowała dane pochodzące z setek tysięcy zamówień, jakie Polacy składali w ciągu tego roku.

Trendy na polskich talerzach nie zaskakują. Drugie miejsce zajmuje popularny u nas przysmak z bliskiego wschodu – kebab. Wśród wielu konfiguracji, w jakich możemy go zamówić, największą popularnością cieszą się dania z baraniną oraz kurczakiem.

Rozmiary kanapek są też dobrze dobrane, wersje powiększone to zaledwie 6% wszystkich zamówień. Polacy często również wybierają się w podróż kulinarną na daleki wschód – trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje pad thai.

Co ciekawe, nie maleje zainteresowanie kuchnią roślinną, w pierwszej dziesiątce zamówień znalazł się Vegan Pastrami, czyli odpowiednik kultowej kanapki w wersji bezmięsnej, gdzie wykorzystano seitan.

Bez cebuli

Analizując komentarze pozostawione w aplikacji Uber Eats okazuje się, że najczęściej usuwanym z dania dodatkiem jest cebula. Na drugim miejscu znajduje się pomidor, którego pozbywamy się aż dwa razy rzadziej. Często rezygnujemy też z kolendry, surówki oraz szynki.

Kuchnia azjatycka jest w czołówce najchętniej wybieranych potraw, ale z mniejszym entuzjazmem podchodzimy do pikantnych przypraw. Najczęściej zamawiane są dania średnio ostre.

Komentujemy

Według globalnych statystyk, Polacy są najmniej wybrednymi smakoszami. Prośby o wykluczenia bądź dodatki zostawiane są w komentarzach w różnej formie – m.in: próśb, gróźb, wierszyków czy apeli. Zamówienia ze specjalnymi życzeniami wynoszą zaledwie 6 proc. wszystkich dostaw. Dla porównania, użytkownicy z Irlandii zmieniają skład prawie co czwartego dania. Z kolei Szwedzi modyfikują  14 proc. zamówień, zaś w Hiszpanii prawie co dziesiątą potrawę.

Nie dziękujemy

Jeśli chodzi o komentarze, daleko nam do liderów także w innej kategorii: zwroty grzecznościowe. W Polsce użytkownicy, co prawda pozdrawiają oraz doceniają jakość i smak dań… jednakże niezbyt chętnie używają słów: proszę i dziękuję, w swoich komentarzach. Zaledwie 7 proc. z analizowanych zamówień zawierało wspomniane zwroty, gdzie dla porównania w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Hiszpanii odpowiednio 60 proc., 56 proc. i 28 proc. zamawiających pamięta o zwrotach grzecznościowych.

Red.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź w kontakcie

Van Delivery, Pallet, Truck Delivery (FTL/LTL), Bulk Items'

Najnowsze

Więcej na ten temat