Makarun, sieć restauracji oferujących makarony w Polsce, otworzyła lokal w centrum handlowym Fashion Island w USA. Fashion Island to jedno z popularniejszych, zawsze pełnych ludzi miejsc w Newport Beach w Kalifornii.
Makarun pojawił się też na sztucznej wyspie – Palm Jumeirah w Dubaju, zaliczanej do najbardziej prestiżowych miejsc na świecie. Nie bez znaczenia było to dla inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, których udało się pozyskać właścicielom marki.
– Naszymi amerykańskimi franczyzobiorcami są Polacy, którzy od ponad dwóch dekad mieszkają w Stanach Zjednoczonych. Wcześniej prowadzili biznes gastronomiczny o innym profilu – cukierniczy. Teraz szukali rokującego konceptu, który zapewniłby im sukces na większą skalę, z możliwością rozwoju franczyzy i zgłosili się do nas — mówi Przemysław Tymczyszyn współwłaściciel sieci Makarun.
W maju doszło do podpisania umowy franczyzowej w USA, a od czerwca ruszyły prace nad uruchomienia Makaruna za oceanem. Po testach produktów zmodyfikowano menu tak, aby spełniało oczekiwania amerykańskich konsumentów. Nowością jest m.in. bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych pasta z cukinii czy Mac and Cheese.
Lokal w Newport Beach ma powierzchnię ponad 70 metrów kw. Uruchomiony został w formule food courtów w centrach handlowych. Marka wprowadziła ją w tym roku do swojej oferty franczyzowej. Działa na zasadzie specjalnej lady wydawniczej z realizacją zamówienia na oczach klientów. Podobny model sprawdzony został w polskich warunkach, np. w Gliwicach w Galerii Forum oraz w Lublinie w Galerii Vivo.
Makarun to polska sieć spaghetterii założona w 2012 r. Pomysł na biznes, który zrealizowali trzej studenci, szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. W ciągu 7 lat z jednego, małego punktu przy miasteczku studenckim w Krakowie powstała sieć 27 spaghetterii, działających w 14 polskich miastach, m.in. Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu czy Wrocławiu oraz za granicą, w Hamburgu, a wkrótce także w Dubaju. Inspiracja tradycyjną kuchnią włoską i zdrowymi daniami na wynos, była początkiem alternatywy dla zwykłych fast-foodowych restauracji. Obecnie sieć ma blisko 30 lokali w 17 miastach w Polsce oraz w kilku krajach na świecie.
Red. (źródło: mambiznes.pl / nowiny24.pl)