Światowy lider w produkcji artykułów spożywczych i napojów PepsiCo postanowił skonsolidować swoje procesy logistyczne i magazynowe w naszym kraju w centralnym magazynie w Mszczonowie. Trwają prace przygotowawcze do uruchomienia ogromnego centrum logistycznego, które zatrudniać będzie ok. 240 pracowników. Otwarcie zaplanowane zostało na przełom I i II kwartału 2020 roku.
Nowy magazyn w Mszczonowie zajmie powierzchnię 58 tys. mkw. i będzie największym w Polsce obiektem w sieci dystrybucyjnej koncernu. Zarządzanie magazynem PepsiCo powierzyło firmie ID Logistics, jednemu z wiodących dostawców usług logistycznych. Z operatorem tym PepsiCo współpracuje od 2017 roku – aktualnie ID Logistics zarządza już centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim, z którego realizowane są dostawy krajowe do sieci handlowych i eksportowe do krajów Europy Wschodniej.
Za przygotowanie do uruchomienia operacyjnego magazynu centralnego odpowiada specjalnie powołana grupa projektowa złożona z ekspertów PepsiCo oraz ID Logistics. W skład grupy projektowej wchodzi 14 zespołów złożonych z ponad 50 osób, w tym doświadczonych managerów oraz specjalistów z działów operacji magazynowych i dystrybucyjnych, jakości, IT, a także działu personalnego, prawnego oraz finansowego.
– Budowa magazynu centralnego w Mszczonowie jest przykładem bardzo dobrej współpracy między inwestorem – firmą P3, wykonawcą budowlanym – KAJIMA, podmiotem zarządzającym – ID Logistics, a władzami lokalnymi. Już wkrótce produkty PepsiCo wyruszą z Mszczonowa do naszych klientów w Polsce oraz za granicą – mówi Bernard Wierzbik, dyrektor działu obsługi klienta i logistyki na Europę Centralną w PepsiCo.
– Aktualne zaawansowanie projektu wynosi 60%, a prace postępują zgodnie z planem. Niedawno rozpoczęliśmy testy operacyjne weryfikujące gotowość systemową i procesową do uruchomienia obiektu, a niebawem rozpoczniemy testy efektywnościowe potwierdzające gotowość operacyjną. Równolegle trwają prace instalacyjne wewnątrz magazynu – wyjaśnia Magdalena Dzikowska, kierownik projektu w PepsiCo.
Kluczowym etapem przygotowań do uruchomienia operacyjnego magazynu jest proces rekrutacji i przeszkolenia nowej załogi. Za sprawną obsługę centralnego magazynu PepsiCo w Mszczonowie będzie odpowiadać 240-osobowy zespół złożony z magazynierów, operatorów wózków wysokiego składowania, pracowników administracyjnych, specjalistów i menadżerów.
– Proces rekrutacji już trwa, i co dla nas ważne, widzimy bardzo duże zainteresowanie wśród kandydatów. Chcielibyśmy, aby dołączyli do nas ludzie z pasją, otwarci na nowe wyzwania, z doświadczeniem i ci, którzy dopiero rozpoczną karierę w tej branży. Oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, w tym przejrzysty system nagród i bogaty pakiet socjalny. Pracownikom zapewniamy szkolenia i udział w kompleksowym, dedykowanym procesie wdrożenia do pracy w nowym zespole – komentuje Małgorzata Hornig, dyrektor HR, ID Logistics.
Na rynku pojawia się zatem ciekawa oferta dla wszystkich zainteresowanych podjęciem pracy w branży logistycznej. Do obsługi magazynu poszukiwani są przede wszystkim magazynierzy i operatorzy wózków widłowych, a także kierownicy operacyjni, liderzy zespołów, pracownicy administracji magazynowej, działu technicznego.
Magazyn centralny to kluczowy element realizowanego przez PepsiCo projektu modernizującego system magazynowy wyrobów gotowych w Polsce. Bliskość trzech z czterech zakładów firmy, w których produkowane są słone przekąski oraz napoje gazowane i soki sprawia, że obiekt ten stanie się istotnym centrum dystrybucyjnym PepsiCo w Polsce. Łącznie w magazynie będzie można składować 65 tys. palet, a wysokość robocza hali magazynowej wyniesie 12 m, czyli o 2 m wyżej niż standardowa, co zwiększy powierzchnię i ilość miejsc paletowych. Dziennie magazyn opuści 4 tys. palet, natomiast w ciągu doby będzie tu przyjeżdżać i wyjeżdżać łącznie ok. 300 pojazdów, których obsługa realizowana będzie przez 97 doków (bram) – informuje producent.
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2018 r. ponad 64 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio koncern posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Red.