W 2019 r. Biedronka sprzedała w Polsce towary za prawie 54 mld zł. To dwie trzecie przychodów całej portugalskiej Grupy Jeronimo Martins. Polska jest kołem napędowym naszej działalności, Biedronka powinna rozwijać się poza granicami Polski – informuje Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Biedronka codziennie obsługuje ponad 4 mln klientów. W 2019 r. całkowita sprzedaż sieci wyniosła 12,6 mld euro, czyli ok. 53,7 mld zł. Oznacza to wzrost w ciągu roku o 7,9 proc. w walucie euro i o 8,8 proc. w walucie polskiej.
Jak podaje Jeronimo Martins, Biedronka rosła szybciej niż np. sieć Carrefour. Wzrost sprzedaży był głównie efektem niskich cen i atrakcyjnych promocji.
Biedronka na koniec 2019 r. miała ponad około 3 tys. placówek. W ciągu całego roku sieć powiększyła się o 102 sklepy. W sumie otwarto 33 placówki w mniejszym formacie i 95 w regularnym formacie. Jednocześnie zamknięto jednak 26 klepów. Do końca tego roku sieć chce roku urosnąć o 100 placówek.
Grupa zamierza otworzyć sklepy sieci w Rumunii. Będą za nią odpowiadać menadżerowie z Biedronki.
Wyzwaniem dla sieci w tym roku będzie jednak inflacja, która w naszym kraju gwałtownie rośnie – w styczniu wyniosła 4,4 proc.
– Umiarkowana inflacja pomaga handlowi, ale zbyt wysoka może być jego największym wrogiem. Jeśli ceny będą rosły za mocno, konsumenci mogą zacząć ciąć wydatki – mówi prezes Jeronimo Martins.
Red. (źródło: businessinsider.com.pl)