Według wstępnych danych w IV kwartale 2018 r. AmRest uzyskał 443 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 23,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Na dynamikę sprzedaży grupy w IV kwartale ub.r., poza rozwojem organicznym, pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych sieci restauracji KFC we Francji, Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop, przejęta latem ubiegłego roku za 240 mln euro – informuj AmRest.
Jak szacuje restaurator, przychody grupy w IV kwartale wzrosły o 9,5 proc. (bez sprzedaży niedawno przejętych biznesów). Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła w tym okresie 195 mln euro, co stanowi wzrost o 11 proc. rok do roku.
Wyniki pozostałych segmentów:
- Przychody dywizji rosyjskiej osiągnęły wartość 44 mln euro i były o 5,4 proc. wyższe niż przed rokiem.
- Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia wzrosła o 47,5 proc., do 179 mln euro.
- Przychody z rynku hiszpańskiego (włączonego do dywizji Europa Zachodnia) wyniosły 68 mln euro, co oznacza wzrost o 14,5 proc.
- Rynek chiński przyniósł 19 mln euro przychodów, czyli o 23,3 proc. więcej niż rok temu.
Red.