Meksykańska kuchnia zyskuje na popularności. Chipotle Mexican Grill jest spektakularnym przykładem – popularna w USA sieć wyraźnie zwiększa swoją wartość i poprawia wyniki finansowe. W I kwartale giełdowa wycena spółki poszła w górę o 63%, a od stycznia do końca kwietnia 2019 r. – o 59%.
Chipotle Mexican Grill prowadzi 2500 sklepów, które są jednocześnie punktami gastronomicznymi typu fast food. Utworzona w 1993 r. spółka z Denver w Stanach Zjednoczonych uzyskuje roczne przychody na poziomie 4 mld USD. Według zarządu firmy, sieć posiada potencjał rozwoju sieci nawet do 7000 punktów.
Co decyduje o sukcesie Chipotle?
– Korzystne jest to, że w marcu ruszył nowy program lojalnościowy, jak również położenie nacisku na poprawę jakości i szybkości obsługi oraz na ustabilizowanie składu kadry pracowniczej. Spółka weszła na nową drogę rozwoju i powinna w kolejnych latach generować coraz większe przychody i zyski – wyjaśnia Bill Ackman, właściciel funduszu Pershing Square Holdings, do którego należy sieć restauracji.
Chipotle Mexican Grill oferuje meksykańskie tacosy, burrito i różne rodzaje dań mięsnych, a także jedzenie w wersji wege.
Red.