Stopiątka uruchamia nowy koncept franczyzowy Fitkurier. To nowa sieć gastronomiczna specjalizująca się w cateringu dietetycznym. Sieć oferuje autorski zestaw dań dopasowanych do potrzeb wielu klientów.
Fitkurier kieruje ofertę do osób, które odchudzają się lub mają dolegliwości zdrowotne i stosują specjalną dietą, , albo po prostu nie mają czasu na gotowanie. Proponowane zestawy są ujednolicone, komponowane w centrali firmy przez dietetyka i kucharza, franczyzobiorcy nie muszą więc mieć umiejętności kucharskich.
– Placówki wyposażamy w piece konwekcyjno-parowe, które są codziennie, poprzez sieć internetową, programowane z centrali firmy w nowe receptury. Dzięki temu przygotowanie zestawów jest proste oraz szybkie z zachowaniem właściwego smaku – mówi Mateusz Surowaniec, dyrektor operacyjny oraz współtwórca firmy Fitkurier.
W pojedynczej placówce Fitkuriera pracuje 3-4 pracowników stacjonarnych oraz tyle samo dostawców. Dostawy odbywają się od poniedziałku do piątku na wskazane przez klienta miejsce. Część logistyczna firmy działa w oparciu o specjalną aplikację mobilną dla dostawców.
– Dzięki niej możemy optymalizować trasy biorąc pod uwagę odległości poszczególnych punktów dostaw oraz maksymalny czas, do którego paczka musi zostać dostarczona. Dodatkowo klient codziennie otrzyma powiadomienie SMS informujące o dostarczeniu przesyłki. Ta funkcja sprawdzi się w sytuacjach, gdy kurier pozostawia posiłki w wyznaczonym przez klienta miejscu. Jako jedni z nielicznych udostępniamy numery telefonów służbowych do naszych kurierów – wyjaśnia Mateusz Surowaniec.
Firma pracuje nad nowymi dietami, m.in. dla kobiet w ciąży i kobiet karmiących, dzieci osób uprawiających sport, czy dla chorych na cukrzycę.
Punkty Fitkuriera powstają w dużych i małych miastach od 20 tys. mieszkańców. Koncept nie wymaga lokalizacji w drogich centrach, lokale mogą znajdować się w mniej uczęszczanych miejscach, co znacząco obniża koszty najmu.
Koszt inwestycji na starcie, bez remontu, to ok. 70 tys. zł, pozostałą część przedsięwzięcia można sfinansować z kredytu. Otwarcie placówki trwa miesiąc, czas zwrotu z inwestycji franczyzodawca szacuje na 12 miesięcy. W 2020 roku zaplanowano otwarcie 15-20 takich placówek Fitkuriera.
Źródło: franchising.pl / fitkurier.pl