Firma PepsiCo ogłasza drugą edycję swojego programu Nutrition Greenhouse. Ten innowacyjny inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o odkrywaniu i wspieraniu firm, które mogą zrewolucjonizować odżywianie – informuje koncern.
Program PepsiCo skierowany jest do europejskich przedsiębiorców i ma na celu zidentyfikowanie do 10 wschodzących marek specjalizujących się w żywieniu. Wybrane firmy otrzymają dotacje w wysokości 20 tys. euro oraz szansę na współpracę z ekspertami PepsiCo, którzy rozwijają z sukcesem wiodące marki takie, jak Quaker, Alvalle, Sunbites czy Tropicana. Przedsiębiorcy, którzy generują przychody do 5 mln euro mogą zgłosić swoją firmę do programu do 11 czerwca 2018 r. na witrynie www.nutritiongreenhouse.com.
Oprócz początkowego grantu w wysokości 20 tys. euro, każde z wybranych przedsiębiorstw skorzysta z półrocznego programu mentorskiego, obejmującego bezpośredni kontakt i wsparcie wybranej osoby na stanowisku kierowniczym z PepsiCo, której doświadczenie w branży może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć ich potencjał biznesowy i zaadresować wyzwania rynkowe. Na zakończenie programu zwycięska firma otrzyma 100 tys. euro na dalszy rozwój.
Na początku zgłoszeniom przyjrzy się niezależny recenzent, który określi kwalifikacje do programu. Następnie komisja złożona z ekspertów z branży spożywczej i inwestycyjnej oraz specjalistów PepsiCo oceni wybrane firmy biorąc pod uwagę szereg czynników, włączając:
- cechy produktu oparte o profil odżywczy, potencjalne działanie prozdrowotne produktu, pozyskiwanie naturalnych lub organicznych surowców, czytelną etykietę i pozostałe czynniki przemawiające do konsumentów i oczywiście walory smakowe, a także prezentację samej marki oraz relację wartości do ceny;
- wyraźny nacisk na zdrowie konsumentów uwzględniając określoną funkcjonalność produktów i wpisanie ich w zdrowy tryb życia oraz aktualne wybory żywieniowe konsumentów;
- celowe oddziaływanie na korzyść ludzi i środowiska;
- skalowalny model biznesowy;
- unikatowość na rynku.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse wpisuje się w zobowiązanie PepsiCo do współpracy nad innowacjami wraz z wizjonerami z branży spożywczej. Po starcie programu w 2017 r. szacowany łączny przychód ze sprzedaży w 8 firmach wzrósł o ponad 10 milionów euro, co oznacza czterokrotny wzrost w trakcie programu. W tegorocznej edycji poszukiwane będą firmy wykraczające poza obszary zdrowego odżywiania w kierunku takich, które bazują na wiodących trendach lifestyle’owych, wspierają rozwój osobisty oraz działanie ze świadomością celu.
– Cieszymy się na drugą z kolei edycję naszego programu Nutrition Greenhouse. Nasz nadrzędny cel pozostaje niezmienny – współpraca z najlepszymi i najzdolniejszymi przedsiębiorcami z Europy na rynku żywności i napojów oraz wypromowanie ich produktów na skalę światową – mówi sponsor programu Juan Ignacio Amat, wiceprezes PepsiCo ds. odżywiania na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską.
– Wszystkie start-upy biorące udział w programie w 2017 r., które odnotowały wyraźny wzrost sprzedaży, mogą służyć za przykład dla uczestników tegorocznej edycji. W PepsiCo zauważamy naszą istotną rolę we wspieraniu marek skupionych wokół odżywiania i wyznaczania kierunku branży, co wpisuje się w naszą filozofię „Działanie ze świadomością celu”. Czekamy na współpracę z tymi, którzy podzielają naszą wizję – zaprasza Juan Ignacio Amat.
– Dzisiaj, w stopniu większym niż kiedykolwiek, konsumenci oczekują od firm spożywczych, produktów które są nie tylko bogate w wartości odżywcze lecz również takich, które znakomicie smakują i są wygodne do spożycia lub przygotowania. To interesujący czas dla firm z branży, które mogą skorzystać i zainspirować się stworzonym w tym celu programem Nutrition Greenhouse. Podczas tegorocznej edycji szukamy nowych sposobów na wspólne wprowadzanie najciekawszych innowacji na rynek, umożliwiając start-upom korzystanie z wiodących kanałów sprzedaży tradycyjnej oraz e-commerce – wyjaśnia nowy lider tegorocznej edycji programu David Schwartz, dyrektor ds. innowacji w PepsiCo na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse pomoże ponadto firmom w kwestiach kluczowych na wstępnym etapie ich działalności, takich jak: biznes plan, struktura organizacyjna oraz pozyskiwanie funduszy, żeby wesprzeć wschodzące marki w osiągnieciu ich potencjału rynkowego. PepsiCo udzieli również firmom porad odnośnie optymalizacji ich działalności, rozwoju produktu, zarządzania łańcuchem dostaw, pozyskiwania klientów, dystrybucji i wielu innych.
Red.