Pijalnia Wódki i Piwa utworzyła lokal w Berlinie. Zagraniczne rynki są celem Mex Polska, do której należy sieć, więc – według zapowiedzieli spółki – kolejnym krokiem jest ekspansja na całe Niemcy oraz wejście do innych krajów europejskich.
Pierwszy zagraniczny lokal sieci Pijalnia Wódki i Piwa powstał na jednej z popularniejszych ulic w Berlinie. Jak zapowiada prezes Mex Polska, Paweł Kowalewski, spółka zamierza rozwijać się na zagranicznych rynkach i pracuje nad znalezieniem kolejnych lokalizacji w stolicy Niemiec oraz innych miastach.
Pijalnia Wódki i Piwa na razie testuje lokal w Berlinie, później ma nastąpić dalsza ekspansja
– Projekt Pijalnia Wódki i Piwa w Polsce dał wiele spostrzeżeń, jak koncept odbierany jest przez zagranicznych klientów. Doszliśmy do wniosku, że sprawdza się i warto spróbować otworzyć się na świat. Wybraliśmy Niemcy. Jest to lokal w „1:1” przeniesiony z Polski na rynek niemiecki, są w nim polskie produkty, np. piwo Żywiec – mówi Paweł Kowalewski.
Berliński lokal stosuje marże obowiązujące w Polsce, przez co jego obrót może być nawet dwukrotnie wyższy, ale większe będą także koszty pracy.
– Plan jest taki, aby przez kilka miesięcy obserwować funkcjonowanie lokalu, ewentualnie dokonywać korekt, by stworzyć model do multiplikowania w Niemczech. Już dziś pośrednicy rozglądają się za innymi lokalizacjami w Berlinie i innych niemieckich miastach – zapowiada prezes Mex Polska.
Sieć traktuje rynek niemiecki jako swoisty test, a w dalszych planach realnym scenariuszem jest kooperacja z partnerami we Włoszech, Czechach i Holandii. Strategia rozwoju zakłada działalność 36 lokali z logiem Pijalni Wódki i Piwa na koniec br.
Red. (źródło: gazeta.pl