UOKiK uznał, że uprawdopodobnione zostało naruszenie przez Lidl Polska zbiorowych interesów konsumentów przez zmianę postanowień regulaminu promocji „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy”.
Promocja została zakończona przez sieć bez umieszczenia na stronie informacji o zmianie regulaminu z 7-dniowym wyprzedzeniem. Lidl zobowiązał się w związku z tym do „usunięcia skutków powyższych naruszeń” przez:
- organizację szkolenia on-line dla konsumentów z praw konsumenckich, w tym rękojmi i gwarancji, reklamacji, prawa odstąpienia od umowy,
- zorganizowanie interaktywnego testu z ww. wymienionych zagadnień – uzyskanie 70 proc. poprawnych odpowiedzi będzie skutkowało przyznaniem bonu na zakupy w Lidlu w wysokości 25 zł dla 10 tys. pierwszych osób, które pomyślnie przejdą test.
Szkolenie zostanie zorganizowane na stronie lidl.pl pomiędzy 1 września a 15 listopada 2018 r. i będzie dostępne przez trzy tygodnie. Szkolenie i test mają trwać ok. pół godziny.
Jednocześnie Lidl został zobowiązany do zorganizowania 8 jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej z zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. Zakładana liczba osób na każdym szkoleniu to 35. Szkolenia mają się odbyć do końca 2018 roku.
Wcześniej UOKiK ma zaakceptować zarówno materiały na szkolenie on-line, jak i otrzymać sprawozdania z wykonania ww. zobowiązań, w tym informacje o ilości osób, które wzięły udział w teście dla konsumentów i ilości rozdanych bonów oraz szkoleniach dla pracowników Inspekcji Handlowej.
Red.hande