58 proc. Polaków przewiduje, że w związku ze Świętami Wielkanocnymi wyda więcej pieniędzy na artykuły spożywcze i codziennego użytku niż na co dzień. Wydatki wzrosną średnio o 247 zł. 67 proc. respondentów będzie organizowało lub współorganizowało zbliżające się święta.
Co czwarty (24 proc.) Polak nie jest pewny, czy na przygotowania do świąt wyda więcej na produkty spożywcze i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki) czy nie. Niemal co piąty (18 proc.) nie zamierza zwiększać swoich wydatków w związku ze zbliżającymi się świętami.
Przygotowując się do świąt co trzeci Polak (32 proc.) robi zakupy dodatkowo w jednym sklepie więcej niż zazwyczaj. Co piąty badany (22 proc.) w okresie przedświątecznym odwiedza o dwa sklepy więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca. Natomiast 28 proc. Polaków nie zmienia swoich regularnych miejsc zakupu ze względu na święta.
– Z badań instytutu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy w okresie przedświątecznym i świątecznym w inny sposób dokonują zakupów produktów spożywczych i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki). Przygotowując się do świąt, Polacy odwiedzą średnio ponad 7 różnych sklepów (sieci handlowych), o ponad 1 sklep więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca. Niemal co piąty badany przyznaje, że nie zamierza wydawać więcej pieniędzy w związku ze świętami – komentuje Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.
Źródło: ARC Rynek i Opinia