Według rankingu firmy Millward Brown zestawiającego 100 najdroższych marek świata, całkowita ich wartość wynosi obecnie 3,3 bln USD, czyli o 14 proc. więcej niż w 2014 r. oraz o 126 proc. więcej w stosunku do pierwszego rankingu opracowanego 10 lat temu.
Całkowita wartość marek z listy Top 10 fast foodów – to 179 mld USD. Kategoria ta obejmuje zarówno sieci restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants), jak sieci gastronomiczne casual dining, różniące się pod kątem klienteli i menu.
Ranking najcenniejszych marek świata „Top 100 Most Valuable Global Brands”, prowadzony przez firmę Millward Brown, istnieje od dziesięciu lat. Jest to jedyne badanie, które łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 mln konsumentów na całym świecie. Następnie prowadzona jest rygorystyczna metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm.
Wartość marki jest wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu oraz pozycji na podstawie postrzegania przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ nawet w przypadku marek globalnych poszczególne wskaźniki mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.