Bobby Burger wyszedł od food trucka i stworzył w ciągu siedmiu lat 40 lokali w dużych polskich miastach. Polska sieć burgerowni otworzyła 16 lokal własny i pierwszy tej marki na warszawskich Bielanach. 40 burgerownia sieci Bobby Burger zajmuje 82 mkw.
Restauracja została otwarta w Galerii Młociny, najnowszym koncepcie rozrywkowo-handlowym w Warszawie. Lokal mieści się w Karuzeli, czyli jednej z podstref restauracyjnych w tym obiekcie. To pierwsza burgerownia sieci na warszawskich Bielanach.
– Zależy nam, aby lokale pod szyldem Bobby Burger znajdowały się w miejscach tętniących życiem, które sprzyjają wspólnemu spędzaniu czasu. Historia marki zaczęła się w Warszawie, jednak do tej pory nie mieliśmy lokalu w stołecznej „zielonej dzielnicy”. Galeria Młociny oferuje ciekawy koncept łączący dobre jedzenie i rozrywkę, dlatego zdecydowaliśmy się być jego częścią – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Bobby Burger.
Cechą charakterystyczną burgerowni Bobby Burger są lokalne akcenty. W przypadku lokalu w Galerii Młociny na jego ścianach znajduje się mural warszawskiego duetu artystycznego Takie Pany.
– Pamiętamy jednak o lokalnych akcentach, nawiązujących do miejsca, w którym znajduje się burgerownia. Dlatego w Bobby Burger w Galerii Młociny powstał mural stworzony przez warszawski duet artystyczny Takie Pany, nawiązujący do Huty Warszawa, położonej w sąsiedztwie Galerii Młociny – wyjaśnia Maciej Sobolewski.
Nowo otwarta burgerownia to już 16 lokal własny Bobby Burger – reszta to lokale franczyzowe.
Crowdfunding metodą finansowania
Właściciele pierwszej i największej polskiej sieci burgerowni zwolennikom wysokiej jakości jedzenia dają szansę na zostanie współwłaścicielami tego biznesu. Pod koniec 2018 r. powołali grupę Real Food SA, do której dołączył Michał Kiciński – współtwórca CD Projekt, firmy z branży gier wideo odpowiedzialnej za międzynarodowy sukces gry „Wiedźmin”. Do grupy oprócz kapitału wniósł także swoją wegańską restaurację Wegeguru, która od 2017 r. działa w Warszawie. Obecnie trwa zbiórka crowdfundingowa, dzięki której Real Food SA chce pozyskać 4 mln zł na rozwój grupy oraz otwarcie kolejnych burgerowni i restauracji wegańskich.
– Do akcji chcemy włączyć nie tylko doświadczonych inwestorów, ale także fanów dobrego, wartościowego jedzenia. Właśnie dlatego wprowadziliśmy nowy pakiet akcji, dzięki któremu każdy może zostać współwłaścicielem Bobby Burger i Wegeguru już za 50,16 zł – informuje Maciej Sobolewski.
Wszystkie osoby, które włączą się w kampanię, poza akcjami Spółki otrzymają m.in. Imienne Certyfikaty Akcjonariusza, możliwość udziału w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Wśród benefitów znajdują się vouchery do wykorzystania w lokalach Bobby Burger. Wielbiciele kuchni roślinnej będą mogli wymienić je na zaproszenia do restauracji Wegeguru.
Bobby Burger to pierwsza i zarazem największa polska sieć burgerowni. Jej początki sięgają 2012 r., kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger pojawił się 17 polskich miastach, jak m.in. Warszawa, Olsztyn, Poznań, Łódź, Szczecin, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz czy Lublin. Jak informuje Bobby Burger, marka planuje mocno akcentować swoją obecność w kulturze miejskiej, a nowa oferta franczyzowa marki to zapowiedź jej intensywnej ekspansji na polskim rynku.
Red.