AmRest, największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2019 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 28,1%, osiągając poziom 444,9 mln euro. Zysk netto osiągnął wartość 3,7 mln euro (IFRS16), 6,2 mln euro (bez IFRS16)
EBITDA ukształtowała się na poziomie 76,8 mln euro (IFRS16), 42,1 mln euro (bez IFRS16). Marża EBITDA wyniosła 17,3% (IFRS16), 9,5% (bez IFRS16). Otwarto 25 lokali, zwiększając liczbę restauracji do 2137 (stan na 31 marca 2019 r.).
– Po roku fuzji i przejęć skupimy się na wykorzystaniu efektu synergii i budowie przewagi konkurencyjnej naszych marek. Zgodnie z naszą strategią, kładziemy coraz większy nacisk na wzrost wartości aktywów i nakładów inwestycyjnych, poprzez zwiększenie udziału lokali franczyzowych w nadchodzących latach oraz planowane inicjatywy w zakresie kuchni z dostawą. Będzie realizować naszą strategię opartą na czterech filarach (obsługa wielu marek restauracji, zintegrowany system zaopatrzenia, rosnąca sieć franczyzowa i cyfrowe innowacje), z dyscypliną finansową, koncentracją na wydajności i rentowności – komentuje Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii AmRest.
Skonsolidowane przychody AmRest za I kwartał 2019 r. wzrosły o 28,1% rok do roku, do 444,9 mln euro. Wyłączając zeszłoroczne fuzje i przejęcia, przychody zwiększyły się o 12,5%. Przychody w Europie Środkowej i Wschodniej wyniosły 185,8 mln euro w I kw. 2019 r., co oznacza wzrost o 13,6% w ciągu roku – dzięki rozwojowi na wszystkich głównych rynkach, głównie w Polsce i na Węgrzech. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy grupa urosła o 144 lokale w Europie Środkowo-Wschodniej.
Rentowność w pierwszym kwartale wynikała głównie z dobrych wyników podstawowej działalności, pomimo presji na koszty pracy, a także z konsolidacji Sushi Shop i transakcji M&A – czytamy informacji finansowej.
Czytaj: