AmRest, jeden z wiodących, publicznie notowanych operatorów restauracyjnych w Europie, ogłosił podpisanie w dniu 26 lipca 2018 r. umowy zakupu-sprzedaży z Tele Pizza S.A.U., w celu przejęcia sieci Telepizza w Polsce. W wyniku transakcji AmRest nabywa 36 restauracji własnych i jednocześnie zostanie operatorem 71 lokali franczyzowych Telepizza.
Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie 100 proc. udziałów Telepizza Poland Sp. z o.o., operatora marki Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swój portfel o 107 restauracji. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 8 mln euro, przy czym ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji. Finalizacja umowy spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych.
– Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy – komentuje Monika Czyż, Prezydent Pizza Hut w AmRest.
Transakcja to strategia AmRest umacniania pozycji w Europie jako operatora w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu.
Z uwagi na przejęcie biznesu Telepizza w Polsce i posiadanie praw masterfranczyzy dla marki Pizza Hut, Spółka widzi doskonałe perspektywy dalszego rozwoju sieci Pizza Hut we Francji, Niemczech, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, zarówno w modelu franczyzowym jak i poprzez otwarcia restauracji własnych – informuje AmRest.
Red. (źródło: AmRest)