Bobby Burger i Wegeguru tworzą grupę Real Food SA. Celem nowego podmiotu jest otwieranie lokali gastronomicznych. Sposobem ich finansowania ma być crowdfunding, który może przynieść do 4 mln zł. Zbiórka crowdfundingowa ruszyła 9 maja. W dalszych planach jest giełda.
Crowdfunding to forma finansowania przez społeczność zorganizowaną wokół projektu. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku wspierane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez prywatne osoby. Upowszechnienie się Internetu pozwala na łatwe informowanie o projektach inwestycyjnych i tworzenie wokół nich społeczności.
Bobby Burger zaczynał od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. W ciągu 7 lat twórcy marki, Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski, rozwinęli biznes gastronomiczny. Na koniec ubiegłego roku mieli 38 burgerowni własnych i franczyzowych, działających w 17 dużych polskich miastach.
W maju 2019 r. ruszył kolejny lokal, tym razem na pływającej platformie WIR, która zacumowała na Wiśle, przy warszawskim Moście Poniatowskiego. Wkrótce do sieci dołączy 40. lokal, w stołecznej Galerii Młociny. Są to dwa kolejne lokale własne sieci Bobby Burger. Według zapowiedzi, do połowy br. sieć powiększy się dodatkowo o pierwszą burgerownię w Siedlcach, trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube. W najbliższym czasie marka na nowo zagości też w Gdańsku.
Pod koniec 2018 r. założyciele sieci Bobby Burger powołali do życia grupę kapitałową Real Food SA. Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt, polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”.
– Michał Kiciński do spółki wniósł swoją restaurację Wegeguru. Teraz wspólnie będziemy pracować nad tym, aby rozwinąć ją w sieć i wyjść poza granice stolicy – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.
Wegeguru to działająca w centrum Warszawy wegańska restauracja. Od ponad roku przyciąga coraz większą społeczność nazwiskami mistrzów kuchni i potrawami. Dzięki akcji crowdfundingowej i kolejnym inwestycjom marka, według zapowiedzi, będzie mogła rozszerzać koncept na kolejne restauracje w ciągu 3 najbliższych lat.
Do grona wspólników Real Food SA, właściciela marek Bobby Burger i Wegeguru, dołączą nowi akcjonariusze. 9 maja ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego chce pozyskać 4 mln zł na otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.
– Środki ze zbiórki crowdfundingowej przeznaczymy na rozwój sieci lokali obu marek. 70 proc. kwoty chcemy wydać na zagęszczenie burgerowni w całej Polsce, a 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Zakładamy, że do 2022 r. w kraju będzie działać 67 lokali Bobby Burger i cztery Wegeguru – informuje Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
Real Food chce utrzymać dynamikę wzrostu, którą dotychczas notowała marka Bobby Burger.
– Dzięki otwarciom lokali własnych i franczyzowych, a także akwizycjom konceptów i lokali, jesteśmy w stanie urosnąć do 60-70 mln zł. Celem jest stworzenie na tyle dużej grupy gastronomicznej, żeby mogła zadebiutować na giełdzie za 3-5 lat To jednak nie jedyna możliwość zyskownego wyjścia z inwestycji dla crowdinwestorów. Weźmiemy także pod uwagę pozyskanie inwestora strategicznego oraz wykup akcji od inwestorów z odpowiednią premią – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski.
W ramach inwestycji o minimalnej wartości 395 zł inwestorzy crowdfundingowi, oprócz akcji spółki Real Food SA, otrzymają vouchery na zakupy w lokalach sieci Bobby Burger. W zależności od wartości wkładu mają do wyboru pakiety: Classic, Cheese, Hot Bacon, Cheese & Bacon i megapakiet Alibaba. Vouchery na dania w burgerowniach będzie można wymienić na zaproszenia do restauracji Wegeguru.
Red.