Nowy magazyn centralny PepsiCo w P3 Mszczonów

Nowy magazyn centralny PepsiCo znajduje się na terenie parku P3 Mszczonów. Jest największym magazynem w sieci dystrybucji koncernu i największym obiektem tego typu oddanym do użytku w Polsce w I kwartale 2020 r. Kubatura jest tak duża, że gdyby chcieć wypełnić budynek wyłącznie puszkami napoju marki, zmieściłoby się tam ich aż 2 mld.

Nowy magazyn centralny PepsiCo o powierzchni ponad 58 tys. mkw. pozwala na składowanie ok. 60 tys. palet jednocześnie. Codziennie opuszcza go ok. 5 tys. palet i tyle samo trafia do niego z zakładów produkcyjnych firmy. Po skonsolidowaniu procesów logistycznych dotychczas prowadzonych w kilku innych lokalizacjach, magazyn centralny PepsiCo w parku P3 Mszczonów działa już na pełnych obrotach – informuje spółka.

– Realizacja nowego magazynu centralnego była dla nas strategicznym projektem na przestrzeni kilku ostatnich lat oraz kluczowym elementem modernizacji systemu magazynowania wyrobów gotowych w Polsce. P3 przekazało nam obiekt zgodnie z założonym harmonogramem. Mieliśmy wystarczająco dużo czasu, żeby przenieść do niego zaplanowaną wcześniej skalę naszych operacji. W tak trudnym momencie, jakim jest pandemia, możemy działać w sposób nieprzerwany i efektywny. Obecnie już ponad 85% z docelowych operacji prowadzimy w Mszczonowie. Konsolidacja różnorodnych procesów, dotychczas prowadzonych w innych rozproszonych obiektach, okazała się bardzo dobrą decyzją. Sprawdziła się w tym wymagającym okresie – mówi Paweł Poniedzielnik, starszy kierownik ds. logistyki w PepsiCo.

Budowa magazynu centralnego PepsiCo rozpoczęła się w maju ubiegłego roku i trwała osiem miesięcy. Wysokość obiektu do podstawy konstrukcji dachu wynosi 12 m. Umożliwia to swobodne składowanie towarów do wysokości 11,5 m. P3 dostosowało budynek do potrzeb i operacji logistycznych realizowanych przez klienta. Budynek posiada 103 doki (rozładunkowo-załadunkowe), w tym 4 rampy „zero”, a także bezsłupową strefę przydokową o głębokości 24 m. Umożliwia to najemcy swobodę manewrów zarówno w trakcie załadunku, jak i rozładunku towarów.

Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system QLoader, który pozwala na automatyczny załadunek oraz rozładunek palet. Znacząco skraca to czas procesów i minimalizuje ich koszty – ocenia firma. Wewnątrz magazynu zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Są to m.in. w pełni zautomatyzowane urządzenie umożliwiające foliowanie palet poprodukcyjnych oraz mobilne i stacjonarne owijarki do zabezpieczania składowanego towaru.

 – Realizacja strategicznego magazynu dla PepsiCo była także kluczową inwestycją dla nas jako dewelopera. Wyjątkowa skala projektu i terminarz były wymagające. Jednak dzięki współpracy wszystkich zespołów zaangażowanych w realizację obiektu, zarówno ze strony P3, generalnego wykonawcy – firmy Kajima Poland, jak i naszego klienta, przekazaliśmy magazyn do użytku zgodnie z planem. Czujemy ogromną satysfakcję, że przekazany przez nas obiekt poradził sobie z trudnym testem operacyjnym w wyjątkowo wymagającym czasie. Fakt, że był to jednocześnie największy projekt w Polsce oddany w pierwszych trzech miesiącach tego roku, jest dla nas dodatkowym powodem do zadowolenia – wyjaśnia Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce.

PepsiCo w każdym realizowanym projekcie oraz we wszystkich etapach łańcucha dostaw stawia na pierwszym miejscu aspekty środowiskowe i dąży do ograniczenia swojego śladu węglowego. Te wartości są także bliskie P3 i były one istotne przy budowie magazynu dla PepsiCo w parku P3 Mszczonów – informuje koncern. W konstrukcji obiektu wykorzystano panele z rdzeniem PIR, które efektywniej izolują budynek od czynników zewnętrznych. Ponadto na dachu magazynu zainstalowano panele solarne do podgrzewania wody bytowej. W budynku zainstalowano tylko energooszczędne oświetlenie LED. We flocie prawie 100 wózków widłowych zastosowano baterie litowo-jonowe będące bardziej ekologiczne niż tradycyjne baterie kwasowe. W trosce o zachowanie polityki PepsiCo „zero odpadów” w magazynie wszystkie odpady są segregowane. Stosowane środki czyszczące są przyjazne dla środowiska i posiadają odpowiednie certyfikaty.

Procesami operacyjnymi w magazynie PepsiCo w Mszczonowie zarządza ID Logistics. Firma jest międzynarodowym operatorem, który specjalizuje się w logistyce kontraktowej.

 – Jako operator logistyczny wciąż poszukujemy nowych technologii oraz rozwiązań mających na celu wsparcie operacji dla naszych klientów. Dzięki zaangażowaniu już na etapie projektu i budowy magazynu centralnego PepsiCo byliśmy w stanie zaprojektować go w taki sposób, aby zapewniał dużą elastyczność i pozwalał na implementację nowoczesnych technologii. Przykładem takich rozwiązań jest np. flota wózków z bateriami Li-ion (litowo-jonowymi), autonomiczne wózki widłowe. Także wózki z systemem „put to light”, które za pomocą sygnalizacji świetlnej wskazują miejsca odłożenia towarów. Wdrożyliśmy ponadto system kompletacji głosowej (ang. voice picking) oraz systemy awizowania dostaw, zarządzania dokami oraz ruchem pojazdów na parkingu i placu – komentuje Piotr Krasoń, Project Manager ID Logistics.

Mimo wysokiego poziomu automatyzacji procesów logistycznych, ich liczba w połączeniu z wielkością obiektu sprawia, że w magazynie zatrudnionych jest już 230 osób. 52% z nich stanowią magazynierzy, a 27% operatorzy wózków widłowych. Pozostałe osoby zatrudniono na stanowiskach administracyjnych i nadzorczych. Dynamiczny rozwój centrum logistycznego i stały wzrost liczby operacji logistycznych wymaga jednak dalszego rozwoju kadr i zatrudniania kolejnych pracowników – ocenia polska spółka.

Park P3 Mszczonów znajduje się zaledwie 50 km na południowy zachód od Warszawy. Ulokowano go wzdłuż drogi ekspresowej S8 łączącej stolicę z południem Polski, a także w pobliżu autostrady A2 łączącej zachodnią i wschodnią część kraju oraz autostrady A1, biegnącej z południa na północ. Położenie parku przy drodze ekspresowej S8 umożliwia dojazd do centrum Warszawy w niecałe 40 minut. P3 posiada jeszcze grunt pozwalający na dalszą rozbudowę parku o ponad 100 tys. mkw. powierzchni najmu.

Red.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź w kontakcie

Van Delivery, Pallet, Truck Delivery (FTL/LTL), Bulk Items'

Najnowsze

Więcej na ten temat