Sfinks Polska rozpoczyna subskrypcję akcji serii P

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i pubami Piwiarnia Warki rozpoczyna nową subskrypcję akcji serii P z wyłączeniem prawa poboru w celu realizacji zobowiązań wobec kredytodawcy oraz pozyskania finansowania dalszej ekspansji Spółki.

Dotychczasowa emisja akcji w ramach docelowego podwyższenia kapitału zakładowego Spółki nie doszła do skutku.

Spółka widzi zainteresowanie inwestorów, a jednocześnie wsparcie finansowe dla firmy – deklaruje Sylwester Cacek, główny akcjonariusz i prezes Sfinks Polska S.A.

Zgodnie z aneksem do umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska z 8 października 2018 r., Grupa Sfinks zobowiązała się do emisji co najmniej 5,5 mln zł do końca 2018 r., wydłużając termin subskrypcji akcji do 9 stycznia 2019 r. Sfinks w ramach oferty prywatnej zaoferował od 2 do 6 mln akcji.

Mimo, że emisja nie doszła do skutku władze Grupy Sfinks widzą zainteresowanie akcjami Spółki. Startują z nową emisją wyznaczając termin rozpoczęcia zapisów na akcje od 22 stycznia, a termin zakończenia subskrypcji na 28 lutego 2019 r. w ramach emisji akcji serii P.

Dostrzegamy zainteresowanie inwestorów akcjami naszej Spółki i chcemy zrealizować zobowiązania wobec naszego kredytodawcy, dlatego rozpoczynamy nową subskrypcję akcji serii P – komentuje Sylwester Cacek.

W związku z brakiem wymaganej przez Bank wartości emisji i zmianą terminu jej realizacji Spółka jest w bieżącym kontakcie z kredytodawcą, informując go o wszystkich działaniach, mających na celu wywiązanie się ze zobowiązania do emisji.

– Rozmowy prowadzone z inwestorami pozwalają nam optymistycznie patrzeć na uplasowanie wymaganej liczby akcji do końca lutego. Jesteśmy spokojni o naszą sytuację płynnościową – wyjaśnia Sylwester Cacek.

Dodatkowo główny akcjonariusz Sylwester Cacek w nawiązaniu do przesłanego w ubiegłym roku listu wsparcia poinformował Spółkę o gotowości do objęcia akcji w ramach nowej emisji.

Sfinks Polska prowadzi 178 lokali gastronomicznych na terenie Polski, w tym 91 restauracji Sphinx (segment casual dining), 64 pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining), 2 restauracje Wook (segment casual dining), 7 restauracji Fabryka Pizzy oraz pub Bolek w Warszawie i lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Red.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź w kontakcie

Van Delivery, Pallet, Truck Delivery (FTL/LTL), Bulk Items'

Najnowsze

Więcej na ten temat