Starbucks ogranicza marnowanie żywności w ramach współpracy z Too Good To Go. Wraz z ponownym otwarciem kawiarni w opcji na wynos, od 4 maja w aplikacji dostępne są wszystkie lokale działające na terenie całego kraju. Już teraz z możliwości ratowania paczek-niespodzianek mogą korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Łodzi, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry i Bydgoszczy.

Starbucks ogranicza marnowanie żywności, wraz ze złagodzeniem części rządowych restrykcji. To pierwsza ogólnopolska sieć kawiarni, która dołączyła do Too Good To Go. Do walki przystępują wszystkie należące do sieci lokale w 11 miastach Polski. Dzięki temu mieszkańcy wielu miast, gdzie Too Good To Go nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery, mogą śmiało zacząć ratować żywność przed wyrzuceniem.

Od początku współpracy pogromcy marnowania jedzenia, jak nazywa się użytkowników Too Good To Go, uratowali wraz z siecią Starbucks ponad 15 tysięcy posiłków. Odpowiada to 38 tys. kg CO2. Tyle emituje samolot lecący 8 razy dookoła świata.

Współpraca z Too Good To Go od samego początku daje nam wiele satysfakcji. Do tej pory w aplikacji byliśmy dostępni w Warszawie, Krakowie i Trójmieście. Teraz użytkownicy mogą ratować nasze paczki-niespodzianki z niesprzedanymi produktami: kanapkami, deserami, sałatkami i nabiałem, w aż 73 kawiarniach Starbucks w 11 polskich miastach. Zachęcamy do dołączania do inicjatywy także inne lokale gastronomiczne. Czy warto? Liczby mówią same za siebie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.

Jak to działa?

Starbucks ogranicza marnowanie żywności wspólnie z Too Good To Go. W prosty sposób łączy ona użytkowników aplikacji, z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy. Na koniec dnia zostaje w nich niesprzedana żywność. Choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby ona zostać wyrzucona. W Polsce aplikacja zyskała popularność wśród 177 tys. użytkowników, którzy przechwycili ponad 100 tys. paczek-niespodzianek.

Rzeczywistość z jaką musimy się mierzyć, w związku z pandemią pokazuje, jak niewydolne są nasze systemy. Marnowanie żywności jest jednym z problemów, który wymaga pilnych działań i współpracy, zarówno nas-konsumentów, jak i biznesów. Cieszymy się, że ogólnopolskie sieci, takie jak Starbucks, z całą mocą angażują się w niwelowanie marnotrawstwa we wszystkich lokalach. To ważny krok i informacja, że jesteśmy razem w naszych staraniach o świat bez marnowania – mówi Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go.

Starbucks Coffee Company powstała w 1971 r. w Seattle. Obecnie dysponuje kawiarniami na całym świecie. Jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Obecnie Starbucks ogranicza marnowanie żywności.

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. Firma gastronomiczna jest także właścicielem marki La Tagliatella. Ma ponadto koncepty: Blue Frog, Kabb, Bacoa oraz Sushi Shop. Obecnie spółka zarządza ponad 2100 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants). Prowadzi też restauracje z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants). Działają one w 26 krajach. Są to: Polska, Czechy, Słowacja, Słowenia, Węgry, Bułgaria, Rumunia, Serbia, Chorwacja, Rosja, Hiszpania, Anglia, Portugalia, Francja, Austria, Belgia, Armenia, Iran, Luksemburg, Szwajcaria, Azerbejdżan, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Niemcy, Chiny oraz Włochy.

Red.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ