Alior Bank [CPS] PL

Żywność dla niemowląt i dzieci, jak mleko modyfikowane, kaszka, zupki, obiadki i deserki, najczęściej kupujemy w dyskontach. Najwięcej gospodarstw domowych, bo ponad 14%, kupiło tam deserki. Liczba nabywców wzrosła o 11% rok do roku. Ponad 12% gospodarstw kupiło kaszki i 8% mleko modyfikowane.

Żywność dla niemowląt i dzieci największym zainteresowaniem cieszy się na terenach wiejskich – 37%. Relatywnie najmniejsze zainteresowanie żywnością dla niemowląt wykazują mieszkańcy dużych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców), których w zakupach kategorii jest tylko 18%. Szczególnie dużym zainteresowaniem gospodarstw wiejskich cieszy się mleko modyfikowane i kaszki, które to kategorie mają jednocześnie relatywnie najmniejszy udział gospodarstw wielkomiejskich wśród wszystkich nabywców.

Głównym miejscem zakupu żywności dla niemowląt i małych dzieci są dyskonty, które odpowiadają za 38% wolumenu zakupionej kategorii i udział ich wzrósł o 2,7 p.p. rok do roku w okresie rocznym kończącym na kwietniu 2019. Jeżeli analizujemy poszczególne kategorie, które wchodzą w rynek żywności dla dzieci, to znaczenie dyskontów jest największe w zupkach – w zakupach zupek dyskonty mają udział wolumenowy na poziomie 39% i jest on wyższy niż w zakupach innych kategorii z rynku żywności dla dzieci. Dodatkowo rośnie rok do roku udział dyskontów w zakupach zupek.

Drugim co do ważności kanałem zakupowym są drogerie, w których zakupiono 22% żywności dla niemowląt. Drogerie są szczególnie ważnym kanałem dla obiadków i deserków. Jednak wolumen zakupów żywności dla niemowląt w drogeriach spada rok do roku w analizowanym okresie.

Rośnie natomiast znaczenie zakupów przez Internet w tej kategorii: udział wolumenowy tego kanału zwiększył się rok do roku z 4% do 5%. Waga Internetu jest największa w zakupach mleka modyfikowanego, gdzie udział wolumenowy wynosi 8%.

Na podstawie danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK za okres od maja 2018 do kwietnia 2019 roku

Czytaj:

Polskie sklepy – kanał nowoczesny vs. kanał tradycyjny

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA