Alior Bank [CPS] PL

Bobby Burger i Wegeguru będą finansowane przez crowdfunding. Do 22 lipca trwać będzie oferta akcji i zbiórka crowdfundingowa Real Food SA – właściciela największej, polskiej sieci burgerowni Bobby Burger i restauracji Wegeguru.

Jak informuje Real Food, każde 300 tys. zł zebrane w kampanii to jedna nowa burgerownia lub restauracja z kuchnią roślinną na gastronomicznej mapie Polski. Inwestycje można wesprzeć już od wpłaty 50,16 zł. Do końca 2022 r. liczba lokali Bobby Burger ma wzrosnąć z obecnych 40 do 67 i powstać mają trzy nowe restauracje wegańskie Wegeguru. W 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.

Nasi klienci to przede wszystkim osoby młode, które do naszych lokali przychodzą, by nie tylko zjeść, ale także spędzić czas z przyjaciółmi czy rodziną. Jest jeszcze wiele miejsc w Polsce, gdzie brakuje burgerowni z prawdziwego zdarzenia i restauracji z kuchnią roślinną.  Zbiórka crowdfundingowa pozwoli nam szybciej dotrzeć do klientów, którzy oczekują powstania naszych lokali w ich mieście. Dlatego postanowiliśmy zaproponować minimalną kwotę inwestycji już od 50,16 zł, a w jej ramach, oprócz pakietu akcji, także voucher 20 zł do wykorzystania w lokalach sieci Bobby Burger lub restauracji Wegeguru, aby decyzja o dołączeniu do akcji stała się tak prosta, jak wybór posiłku – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Dziś liczy 40 burgerowni w 17 miastach. Pod koniec 2018 r. twórcy marki, Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski, postanowili stworzyć spółkę Real Food. Do biznesu dołączył Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt, polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do grupy wniósł kapitał i swoją wegańską restaurację, która od 2017 roku działa w Warszawie.

Bazując na sprawdzonym modelu i sukcesach w skalowaniu sieci Bobby Burger, a także doświadczeniu inwestorskim, chcemy wspólnie rozwijać grupę kapitałową w oparciu o dwa koncepty gastronomiczne: sieć burgerowni i markę restauracji wegańskich. Bierzemy również pod uwagę możliwość akwizycji biznesów restauracyjnych opierających się na wysokiej jakości jedzeniu codziennym – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA.

Celem kampanii crowdfundingowej Real Food SA na platformie Crowdway.pl jest pozyskanie do 4 mln zł. Dzięki tym środkom spółka chce wejść z konceptem Bobby Burger do nowych miast oraz zagęścić sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów.

– Od początku roku sieć Bobby Burger powiększyła się już o nowy lokal w Poznaniu, dwa lokale w Warszawie i burgerownię w systemie kontenerowym w Szczecinie. W połowie lipca na naszej mapie pojawi się kolejna lokalizacja – Kielce. W najbliższych planach mamy jeszcze otwarcie lokalu w Gdańsku, trzeciej burgerowni w Łodzi oraz pierwszych naszych lokali w Siedlcach – wylicza Maciej Sobolewski.

70 proc. kwoty ze zbiórki crowdfundingowej ma być przeznaczone na zagęszczenie burgerowni, a 30 proc. na rozwój sieci wegańskich restauracji. Docelowo sieć Bobby Burger ma wzrosnąć do 2022 r. z obecnych 40 lokali do 67, w tym punktów własnych i franczyzowych. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje w dużych miastach Polski. Spółka widzi potencjał otwarcia kolejnych lokali Wegeguru w perspektywie najbliższych 3 lat.

Do końca 2021 roku giełda

Inwestorzy, którzy obejmą akcje w zbiórce crowdfundingowej, będą mogli zyskownie wyjść z inwestycji po upływie maksymalnie 2,5 roku, ponieważ Zarząd spółki zadeklarował wprowadzenie papierów do obrotu na giełdzie do końca 2021 roku.

 Prawdopodobnie będzie to NewConnect lub podobny rynek, umożliwiający obrót papierami młodych spółek, którego stworzenie jest planowane według deklaracji GPW – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

Wraz z planowanym wprowadzeniem akcji do obrotu Real Food SA zamierza przeprowadzić nową emisję akcji. – Wartość emisji będzie zależna od rezultatu kampanii trwającej zbiórki crowdfundingowej oraz potrzeb wynikających z etapu realizacji strategii na lata 2019-2022, tj. planu otwarcia kolejnych lokali – dodaje Kołaszewski.

Cel: ponad 61 mln zł obrotu rocznie

Burgerownie Bobby Burger odwiedza ponad milion klientów rocznie. W 2018 r. w sumie przychody z lokali własnych i franczyzowych sieci przekroczyły 33,6 mln zł netto (37 mln zł brutto). To o 22 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Od stycznia 2019 r. Bobby Burger i Wegeguru należą do jednej grupy kapitałowej Real Food. Spółka zapowiada wzrost obrotów o około 15 proc. rocznie.

– Dzięki zagęszczeniu sieci lokali Bobby Burger oraz rozwojowi Wegeguru zakładamy osiągnięcie w 2022 roku obrotów z całej sieci lokali własnych i franczyzowych w wysokości ponad 61 mln zł netto. EBITDA grupy kapitałowej zwiększy się w tym czasie niemal trzykrotnie względem wyniku samej spółki Bobby Burger z 2018 roku – podkreśla Krzysztof Kołaszewski.

Red.

Bobby Burger i Wegeguru tworzą grupę Real Food  

 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA