Carrefour Polska otwiera sieć franczyzowych sklepów „Carrefour Bio”. Jak zapowiada sieć, będzie to mały format dla nowoczesnego klienta z przystępną cenowo ofertą. Nowy koncept ma być testowany w Warszawie. Placówka ma ruszyć jeszcze w tym roku. Jeśli zostanie dobrze przejęty, pojawi się także w innych miastach.
Trend na żywność bio i ekologiczną jest w Polsce coraz popularniejszy. Statystyczny Polak wydaje rocznie 30 zł na tego typu produkty, Niemiec – 180 zł. W Polsce działa 1,6 mln gospodarstw rolnych, z czego tylko 23 tys. to gospodarstwa ekologiczne.
Grupa Carrefour przyspiesza też Act for Food – program działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości, opierający się na sześciu elementach. Są to:
- Zdrowa Półka – 1500 produktów prozdrowotnych i dietetycznych, w tym dla diabetyków, z gwarancją najniższej ceny;
- Carrefour BIO w lepszej cenie – 70 produktów z tej grupy z 10-proc. rabatem;
- Wegański wybór – 167 produktów spożywczych;
- 68 kosmetyków na bazie składników pochodzenia roślinnego, dostępnych w Carrefour;
- Kontrakty farmerskie – specjalne umowy z polskimi dostawcami warzyw i owoców z lokalnych upraw;
- Koniec z klatką – wycofanie ze sprzedaży w Carrefour Polska wszystkich jaj z chowu klatkowego do 2025 r.;
- Jakość z Natury Carrefour – produkty kontrolowane na każdym etapie produkcji, bez GMO, dostępne na wyłączność w sklepach Carrefour.
– Nasze priorytety na 2018 r. to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour – mówi Guillaume de Colonges, dyrektor wykonawczy na Europę Środkowo-Wschodnią i Północną Carrefour Polska.
Aby zrealizować te założenia, francuski detalista wdrożył w ciągu ostatnich miesięcy nowy system zarządzania oraz powołał Komitet Doradczy ds. Żywności. W czerwcu br. powstał w Paryżu sklep Carrefour City Beaupassage, w którym jedna trzecia powierzchni dedykowana jest produktom wegańskim, organicznym, ekologicznym i bezglutenowym. Obecnie oferuje 1500 takich produktów. W całej Francji działa obecnie 20 takich sklepów bio.
W Polsce sieć wprowadziła już m.in. pieczywo marki własnej bio oraz gamę produktów SENS. System SENS ma umożliwiać klientom łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.
Red.