Spółki Nestlé i Starbucks Corporation zawarły umowę, w ramach której Nestlé ma zyskać nieograniczone czasowo prawo do sprzedaży na całym świecie pakowanych produktów konsumenckich i żywności firmy Starbucks poza jej kawiarniami .
W ramach porozumienia, spółki będą ściśle współpracować nad bieżącą ofertą Starbucks w zakresie kaw palonych, mielonych, ziarnistych i rozpuszczalnych oraz porcjowanych. Współpraca zakłada innowacyjne działania mające na celu doskonalenie oferty produktowej dla miłośników kawy z całego świata – informują strony umowy.
– Zawarcie tej umowy wpisuje się w realizację naszej strategii wzrostu, stawiając Nestlé w wyjątkowej pozycji w branży kawowej dzięki pełnemu wachlarzowi innowacyjnych marek. Mając w swojej ofercie produkty Starbucks, Nescafé i Nespresso będziemy oferować najbardziej kultowe marki kawy. Dzięki wyjątkowej współpracy między dwoma zespołami udało się bardzo sprawnie dojść do zawarcia tego porozumienia, które otworzy drogę dla dalszych możliwości rozwoju – mówi Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé.
Porozumienie znacznie rozszerza ofertę Nestlé na północnoamerykańskim rynku kaw palonych, mielonych i porcjowanych z segmentu premium. Natomiast dzięki globalnemu zasięgowi Nestlé marka Starbucks zamierza wejść na kolejne rynki spożywcze.
– Porozumienie z Nestlé to niezwykle ważny krok w rozwoju marki Starbucks. Dzięki połączeniu wiodącego światowego sprzedawcy detalicznego kawy, największego na świecie producenta żywności i napojów oraz największej i najszybciej rozwijającej się bazy ekspresów domowych z pojedynczym systemem parzenia możemy wzmacniać pozycję marki Starbucks na świecie, jednocześnie przynosząc naszym udziałowcom długofalowe zyski – informuje Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny Starbucks.
Do Nestlé dołączy blisko 500 pracowników Starbucks ze Stanów Zjednoczonych i Europy, z czego większość zatrudnionych jest w Seattle i Londynie. Działalność będzie prowadzona z siedziby głównej Nestlé położonej w szwajcarskim Vevey.
Red.