Amrest po trzech kwartałach 2017 roku

Kilka tygodni temu weszliśmy na dwa nowe rynki, otwierając pierwszą restaurację La Tagliatella w Portugalii oraz nasze pierwsze KFC w Austrii. Dodatkowo, dwie pierwsze restauracje marki Blue Frog pojawiły się w Hiszpanii i Polsce, a w Czechach otworzyliśmy pierwszy lokal Pizza Hut Express. Jednocześnie, wzmacniając naszą platformę nowych technologii, udostępniliśmy ofertę wybranych naszych marek klientom portalu pizzaportal.pl.
W 2017 r. koncentrujemy się na strategii rozwoju sieci Pizza Hut i KFC na nowych rynkach i regionach Europy. W trzecim kwartale tego roku sfinalizowaliśmy kilka kolejnych projektów akwizycyjnych, tj. nabycie Pizza Hut w Niemczech oraz kilka mniejszych projektów w Niemczech i Hiszpanii (restauracje KFC).
Tuż po zakończeniu trzeciego kwartału nabyliśmy również 21 restauracji KFC w Rosji, w rejonie Krasnodar. Wspomniane akwizycje przyczynią się do wzrostu skali działalności na tych rynkach oraz wzmocnią potencjał wzrostu wartości firmy w przyszłości.
Nasza pozycja lidera powinna dodatkowo umocnić się w Polsce dzięki nabyciu 51 proc. udziałów w pizzaportal.pl oraz podpisanym umowom o współpracy z Delivery Hero na wybranych rynkach CE. Aktywność w tych obszarach przybliża nas do realizacji wizji wiodącego operatora restauracyjnego w Europie.
Patrząc w przyszłość, mimo solidnych trendów w biznesie podstawowym, spodziewamy się,
że w krótkim terminie skonsolidowane wyniki Grupy pozostaną pod presją kosztów związanych z integracją M&A oraz wydatków związanych z otwarciami nowych restauracji. Dotyczy to nie tylko zakończonych już projektów akwizycyjnych, ale również tych w finalnej fazie, np. KFC we Francji. W rezultacie, spodziewamy się jednocyfrowej dynamiki wzrostu zysku EBITDA w czwartym kwartale tego roku. 
W 2018 r. planujemy podtrzymać dynamiczne tempo rozwoju organicznego, otwierając 300 nowych restauracji. Liczymy również na utrzymanie się dotychczasowych pozytywnych trendów LFL. Spodziewamy się mniejszej liczby potencjalnych projektów akwizycyjnych, skupiając się na integracji przejętych dotychczas biznesów oraz poprawie ich efektywności. 
Obecne otoczenie rynkowe jest sprzyjające, co odzwierciedlają bardzo korzystne trendy w segmencie restauracyjnym obserwowane na rynkach Europy. Jednocześnie, w Polsce widzimy utrzymującą się niepewność związaną z potencjalnym wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele, zmian w systemie ubezpieczeń społecznych oraz obowiązującymi przepisami podatkowymi. Z uwagi niejasność interpretacji w w/w obszarach, na chwilę obecną trudno jest nam ocenić ewentualny wpływ tych ryzyk na działalność spółki.

Red. (źródło: AmRest)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Bądź w kontakcie

Van Delivery, Pallet, Truck Delivery (FTL/LTL), Bulk Items'

Najnowsze

Więcej na ten temat