Grupa AmRest, największa, notowana na giełdzie firma prowadząca sieć restauracji w Europie Środkowej, nabyła 100 proc. udziałów spółki Sushi Shop za ok. 240 mln euro. Równowartość 13 mln euro z tej kwoty ma być wypłacona w akcjach AmRestu. To kolejna akwizycja w ostatnich dniach. W połowie lipca grupa kupiła udziały hiszpańskiej firmy Glovo za 25 mln euro.
„Przejęcie Sushi Shop wzbogaci portfel AmRest o renomowaną markę w bardzo atrakcyjnym dla AmRest segmencie sushi. Transakcja powinna także znacznie wzmocnić operacyjnie kanał Delivery w działalności spółki” – informuje AmRest w komunikacie.
W 2017 r. sieć Sushi Shop wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 202 mln euro. Szacowane, skonsolidowane przychody Sushi Shop wyniosły ok. 130 mln euro.
Sushi Shop jest operatorem restauracji kuchni japońskiej. Sieć liczy obecnie 165 lokali, z których jedna trzecia prowadzona jest przez franczyzobiorców. Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 proc.) oraz w 11 innych krajach, w tym m.in. w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech. Model biznesowy grupy opiera się głównie na kanale „dostawa” (55 proc. sprzedaży) oraz „na wynos” (32 proc. sprzedaży).
Patrz: Raport