KFC jest wybierane jako pracodawca z elastycznym podejściem do pracowników. Marce ufają przede wszystkim studenci, mamy powracające na rynek pracy i osoby w wieku 50 plus. Wymienianym powodem jest stabilność zatrudnienia, wsparcie w rozwoju i elastyczny grafik.
KFC obsługuje kilkanaście milionów gości każdego dnia w ponad 18 tys. restauracji na całym świecie. W Polsce firma zatrudnia prawie 8 tys. pracowników w ponad 260 restauracjach.
Dla pracowników ważna jest atmosfera w firmie, w której mogą czuć się swobodnie i wyrażać swoje poglądy. Potwierdzają to badania firmy AmRest. Właściciel marki KFC przygotował we współpracy z HRM Institute raport, z którego wynika, że aż dla 94 proc. ankietowanych ważna jest radość w pracy.
Dla młodych ludzi, najczęściej studentów, ważny jest elastyczny grafik. Sezonowo, głównie w wakacje, w KFC pracuje młodzież od 16. roku życia. Od pracownika zależy, ile dni w tygodniu chce pracować – niektórzy wybierają dwudniowy tydzień pracy, inni mogą pracować trzy lub pięć dni w tygodniu. Pracownicy mogą korzystać z harmonogramu czasu pracy online, uzupełniając swoją dyspozycyjność. Dostęp do aplikacji jest chroniony indywidualnym loginem i hasłem. Takie podejście przyciąga powracające na rynek pracy matki. Dla pracujących kobiet ważne są godziny do ich potrzeby opieki nad dziećmi.
Dojrzałe osoby w wieku 50 plus znajdują zatrudnienie dzięki zarządzaniu różnorodnością (diversity management).
– Naszą strategią jest, że każdy, bez względu na wiek czy zainteresowanie, może znaleźć u nas swoje zawodowe miejsce. Wśród naszych pracowników są również osoby, które posługują się językiem migowym. Z dumą komunikujemy to, że #jesteśmy różnorodni – wyjaśnia Edyta Wiśniewska, Recruitment and Employer Branding Manager z AmRest Holdings SE.
Podnoszenie umiejętności odbywa się w ramach wewnętrznych szkoleń, do których pracownicy mają dostęp online i w wersji mobile. W firmowym systemie mogą zapoznać się z obowiązującymi w KFC standardami i dobrymi praktykami.
Kandydaci szukają także atrakcyjnego wynagrodzenia i stabilności – wynika z przeprowadzonego badania. Pracownik po zakończeniu okresu próbnego może zawrzeć umowę zlecenia lub umowę o pracę. Dodatkowo zatrudnieni w KFC mogą korzystać z karty bonAmpetit, dzięki której otrzymują zniżki we wszystkich markach restauracyjnych AmRest w Polsce.
Red.