McDonald’s w 2022 r. obchodzi 30-lecie obecności w Polsce. Celem jest uczczenie rocznicy otwarciem 500. restauracji. Marka w strategii długofalowej widzi potencjał w naszym kraju na ponad 700 lokalizacji.
Planując sieć 700 restauracji w skali kraju McDonald’s zamierza szerzej spojrzeć na potencjalne lokalizacje. Dotychczas, nie licząc restauracji zlokalizowanych przy głównych szlakach komunikacyjnych, inwestował w miejscowościach liczących powyżej 40 tys. mieszkańców. Obecnie poszukuje nieruchomości również w mniejszych miastach, np. dwudziestotysięcznych.
Priorytetem pozostają budynki wolnostojące, z możliwością obsługi gości zmotoryzowanych. Takie restauracje mają powstawać zarówno przy ważnych arteriach komunikacyjnych w miastach, jak i przy nowo powstających drogach szybkiego ruchu.
– Szukając atrakcyjnych nieruchomości, jesteśmy otwarci na współpracę z wszelkiego rodzaju podmiotami. Współpracujemy zarówno ze spółkami skarbu państwa, dużymi koncernami paliwowymi, sieciami handlowymi, ale wiele lokalizacji powstało dzięki współpracy z drobnymi, lokalnymi partnerami – wyjaśnia Rafał Mikołajczak, Real Estate & Property Department Head w McDonald’s Polska.
Optymalna działka pod restaurację typu drive-thru to ok. 4 tys. mkw. Optymalny lokal to zaś budynek jednokondygnacyjny lub piętrowy. W przypadku restauracji wraz z wyposażeniem inwestycja oznacza koszt 6-7 mln zł. McDonald’s co roku na inwestycje wydaje ok. 100 mln zł.
Red. (źródło: retailnet.pl)